Ředitelka školy a pedagogický sbor osmi učitelek.
Pedagogickou podporu učitelkám zajišťují asistentky pedagoga paní Michaela Grošková a paní Miloslava Gabrielová.
Provozní podporu nám všem poskytují paní paní Naďa Sýkorová (přízemí), paní Zdena Majdáková (1.patro) a pan školník Bořivoj Kubík.
Ve školní jídelně se o stravování dětí pod vedením paní Lucie Horákové starají paní Jana Musilová a Eva Horčicová.
Mgr. Monika Malcánková
ředitelka školy
Vzdělání pro svou práci získala na SPgŠ v Kroměříži a následně také absolvováním magisterského oboru Učitelství pro mateřské školy na UP v Olomouci.
V rámci dalšího vzdělávání získala odbornost v řadě kurzů a seminářů zaměřených na vedení školy, zpracování školního vzdělávacího programu, evaluaci, na úspěšnou komunikaci s dětmi, na práci s dětmi v rámci edukativně stimulačních skupin a grafomotoriky. Pro rozšíření svého osobního i profesního rozvoje absolvovala např. kurz Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování I a II, výcvik kouče, kurz Logopedického preventisty, Edukativní rodičovské terapie, seminář Emočního koučování dětí, Základů Hejného metody v předmatematické výchově a Diagnostiky školní připravenosti. Také ve své praxi využívá poznatků a dovedností získaných v kurzu Neuro-vývojové stimulace NVS Pohybem se učíme.
V současné době se věnuje na PdF MU rozšiřujícímu studiu k získání kvalifikace speciálního pedagoga.
Je členkou pracovní skupiny pro matematickou (pre)gramotost v rámci projektu MAP III Magistrátu města Brna.
Svoje zkušenosti z dlouholeté praxe dále předává v rámci vedení workshopu pro pedagogické pracovníky zaměřeného na pomůcky pro matematickou pregramotnost.
"Děti předškolního věku jsou bezprostřední, plné zvídavosti, otevřenosti všemu novému. V tomto období se utváří osobnost dítěte a je potřebné vytvořit každému dítěti podmínky maximálně rozvíjející jeho potenciál. Vzdělávání a rozvoj dětí hravým způsobem prostřednictvím prožitku a radosti z vlastního úspěchu a současně i budování jejich zdravého sebevědomí za podpory silných stránek každého z nich považuji v praxi současného předškolního vzdělávání za jednu z priorit."
Mgr. et Mgr. Eliška Navrátilová
učitelka, koordinátorka pedagogické podpory pro děti s SVP
Kvalifikaci pro práci v mateřské škole získala bakalářským studijním programem na Pdf UHK, obor Výchovná práce ve speciálních zařízeních, následně absolvovala navazující magisterský program Speciální pedagogiky na Pdf MU a magisterské studium Logopedie na Pdf MU.
Během studia logopedie se v bakalářské i diplomové práci zaměřuje na hledání možností vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřské škole. Dlouhodobě spolupracuje jako dobrovolník s AUDIO FON CENTR Brno.
V rámci dalšího vzdělávání absolvovala mimo jiné Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou MAXÍK, Trénink fonematického uvědomování podle D.B. Elkonina, Individuální vzdělávání v praxi, Základy Hejného metody v předmatematické výchově, Grafomotorika prakticky, Diagnostika školní připravenosti, program KuPREV, kurz Zkušenost zprostředkovaného učení. Účastnila se řady krátkodobých seminářů zaměřených na rozvoj profesních kompetencí pedagogů mateřské školy. Také ve své praxi využívá poznatků a dovedností získaných v kurzu Neuro-vývojové stimulace NVS Pohybem se učíme.
V mateřské škole zastává pozici koordinátora pro školské poradenské zařízení při řešení vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, dětí s odkladem školní docházky, nebo dětí s odlišným mateřským jazykem.
“ Raný věk dítěte považuji za nejkrásnější a nejdůležitější životní období. Byť to my dospělí někdy nevnímáme, předškolní děti doslova hltají podněty ze svého okolí. Připraveným prostředím, citlivým a podporujícím přístupem, můžeme pozitivně ovlivnit kořeny dalšího životního růstu dítě.”
Mgr. Lenka Němcová
zástupkyně ředitelky
Vzdělání pro práci v mateřské škole získala na Masarykově univerzitě v Brně studiem oborů speciální pedagogika a učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy. V rámci studia také obdržela kvalifikaci Instruktor lyžování. V rámci dalšího vzdělávání absolvovala kurz Jóga pro děti, kurzy zaměřené na rozvoj grafomotoriky a zdravého pohybu u předškolních dětí.
Dlouhodobě se věnuje práci s dětmi v rámci organizace a vedení pohybových aktivit, kroužků a příměstských táborů.
„Je úžasné pozorovat dětský svět, mít možnost jej rozvíjet novými podněty a sledovat, jak prostřednictvím společně stráveného času, her a spolupráce, děti rostou a dospívají.“
Mgr. Bc. Dominika Nováková
učitelka
Po maturitě na gymnáziu získala pedagogické vzdělání studiem Učitelství pro MŠ na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, a kromě toho vystudovala také obor Hudební věda na Filozofické fakultě. Právě svou lásku k hudbě ráda předává dětem všech věkových kategorií, vedle teoretických znalostí (dva roky učila hudební nauku na ZUŠ) hlavně v praktické rovině. Několik let pracovala s nejmenšími dětmi v dětském klubu a také vedla příměstské tábory pro předškolní a školní děti, následně působila jako pečující osoba v dětské skupině.
V rámci dalších kurzů a seminářů vedle studia se věnovala například metodice hry na boomwhackery (ozvučné trubice), netradičním pohybovým aktivitám, dětské józe nebo problémovému chování v předškolním věku.
“Při práci s dětmi vědomě usiluji o rovnocenný a partnerský přístup, preferuji respektující komunikaci. Snažím se dětem poskytovat možnost svobodného rozhodování a podporovat je v aktivním hledání řešení v nejrůznějších situacích a rozvíjet v nich tak samostatné a plnohodnotné osobnosti.”
Gabriela Marková
učitelka
Kvalifikaci pro práci v mateřské škole získala studiem na Střední škole SČMSD Humpolec, s.r.o., oborem Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Pracovala v dětské skupině od roku 2017, ve které vedla výtvarný kroužek . Dále absolvovala kurz První pomoci u dětí a zúčastnila se kurzu Diagnostika školní připravenosti.
" Dětská osobnost je jedinečná, je mi ctí ji v každém jednotlivci rozvíjet a podporovat jeho potenciál. A to zejména laskavým a rovnocenným přístupem, neboť jak už věděl Aristotelés vzdělávání mysli bez vzdělávání srdce, není žádné vzdělávání."
Mgr. Michala Rašková
učitelka
Vystudovala gymnázium a následně obor Ruský jazyk a literatura na FF MU. Kvalifikaci pro práci v MŠ získala studiem na ŠECR Jihlava, obor Předškolní a mimoškolní pedagogika. Během studia se věnovala doučování dětí. Po studiu na VŠ pracovala v mateřské škole se zaměřením na výuku angličtiny. V rámci dalšího vzdělávání absolvovala kurz NTC metody.
„Mám ráda práci s dětmi, protože jsou upřímné, bezprostřední a každý den je pro ně příležitost k objevování. Snažím se, aby děti chodily do pohodového prostředí a aby se v MŠ cítily bezpečně a spokojeně.“
Bc. Karolína Nevřivá
učitelka
Maturitní zkoušku složila na Střední pedagogické škole v Kroměříži a následně vystudovala bakalářský obor Vychovatelství na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Při studiu na vysoké škole získala také osvědčení Zdravotníka zotavovacích akcí a Vůdcovskou zkoušku pro práci s dětmi v organizaci Junák - český skaut, z.s.
Má zkušenosti s lesní i zážitkovou pedagogikou, které nabyla jak prací v lesní školce, tak celoživotním působením ve skautu. Již šestým rokem je vůdkyní skautského oddílu v Uherském Hradišti, pro který pravidelně pořádá letní tábory a vede tým dobrovolníků.
"Při povídání s dětmi mě nejvíce fascinuje jejich bezprostřednost, zapálení k činnostem, objevování a jejich otevřenost vůči světu. Mým cílem je podporovat jejich autentičnost, svobodnou hravost a učit se od nich to, co my dospělí jsme již zapomněli."
Dana Balounová
učitelka
Vystudovala maturitní obor Předškolní a mimoškolní pedagogika na Střední pedagogické škole ve Znojmě.
Absolvovala doplňující kurzy Tvořivé hry v MŠ, Zdravotní tělesné výchovy i kurz netradičních sportů. Dále vzdělávací kurzy Školní zralosti nebo Jak pracovat s metodikou dopravní výchovy pro MŠ.
Působila v Hlídací a doučovací agentuře v Brně, také jako vedoucí turistického oddílu pro děti mladšího školního věku. Od roku 2010 se pravidelně zapojuje jako instruktor letních dětských táborů.
„Pracovat s dětmi je inspirující. Každý den se objeví momenty, které stojí za zamyšlení, že se s dětmi vlastně obohacujeme navzájem. A proto je důležité děti v tomto období pozitivně podporovat, pomáhat jim všestranně se rozvíjet a upevňovat tolerující vztahy a společně vytvořit prostředí, ve kterém se cítíme příjemně.“